Aine eesmärk
Kujundada arusaam sotsiaaltöö valdkonnast ja selle toimimise alustest, samuti kõrgkoolis õppimisest, et luua eeldused toimetulekuks õpi- ja töökeskkonnas.
Õpiväljundid
Aine läbinud üliõpilane:
- omab ülevaadet sotsiaaltöö erialast, sotsiaalvaldkonna töötajate tööst ning õppekava sisust;
- leiab õpingute läbimiseks vajalikku informatsiooni õpikeskkonnas;
- analüüsib sotsiaaltöö kui professiooni filosoofilisi lähtekohti ja tähendust;
- on saanud ülevaate külastatud sotsiaalvaldkonna asutustest ning seostab seda sotsiaaltööga;
- hindab kogetut teoreetiliste õpingute taustal ja põhjendab oma seisukohti.
Aine läbinud üliõpilane:
· kasutab kodanikuühiskonda puudutavaid mõisteid õiges kontekstis ning kirjeldab nende mõistete sisu;
· on osalenud erinevates tegevustes (praktikumides) ja tutvunud vabatahtlikkusel põhinevate algatustega Eestis;
· analüüsib kodanikuühiskonna kujunemist; toob võrdlevaid näiteid;
· mõistab kogukonna olemust, kogukondade aktiveerimise protsessi, sealhulgas teavitus- ja ennetustööd kogukondades, vabatahtliku tegevuse mõju ühiskondlikele protsessidele tänapäeva ühiskonnas;
· on kursis olulisemate võimaluste ning probleemidega kolmandas sektoris, mõistab nende tekkepõhjusi, arenguid ja leevendamise võimalusi;
· selgitab ülevaatlikult mõisteid sotsiaalne kaasatus, sotsiaalne tõrjutus, sotsiaalne kihistumine, sotsiaalne innovatsioon, kogukonnapõhisus;