Anorgaanilise keemia plokis on õppeaine eesmärgiks õppija keemiaalastele teadmisetele kindla aluse loomine, keemiatehnoloogia põhiliste protsessidega tutvumine, ja keemiaalaste teadmiste seostamine igapäevase elu ja erialaga.
Analüütilise keemia plokis tutvutakse põhiliste kasutatavate analüüsitehnoloogiatega, nii teoorias, kui ka praktikas.
The objective of the course is to introduce the general principles of drawing of the computer graphics programme AutoCad and main drawing possibilities.
Aine eesmärgiks on tutvustada Eesti territooriumi ehitusgeoloogilist ehitust ja hüdrogeoloogilisi tingimusi, seal esinevaid pinnaseid ja nende põhilisi füüsikalis-mehaanilisi omadusi ning katsetamise metoodikaid.
Kursuse eesmärgiks on tutvustada vedelikega seotud füüsikaseadusi ja nende rakendamisvõimalusi tehnikas. Käsitletakse hüdrostaatika ja hüdrodünaamika teoreetilisi aluseid ja rakendusi.
Kursuse eesmärgiks on tutvustada hüdraulika seaduspärasusi ning arvutusmeetodeid ning hüdrogeoloogia põhimõisteid ja Eesti hüdrogeoloogilisi tingimusi.
Kuidas on aine üles ehitatud? Miks on elementide omadused üks-üheselt määratud nende asukohaga perioodilisuse tabelis? Kuidas saab terast, vaske, klaasi, räni, jpm? Neid küsimusi, ja rohkem veelgi, saavad vastuseid selles kursuses.
Kursuse eesmärgiks on õppida mõistma looduslikes keskkondades (peamiselt atmosfääris ja veekogudes) toimuvaid protsesse lähtudes mehaanika, molekulaarfüüsika, hüdro- ja termodünaamika ning optika seadustest.
Keskkonnajuhtimissüsteem on osa organisatsiooni juhtimissüsteemist, mille kaudu organisatsioon kontrollib oma tegevusest tulenevaid keskkonnamõjusid, saab vajaliku informatsiooni, et neid mõjusid vähendada ja ennetada ning seeläbi enda mainet ja konkurentsivõimet parandada.
Räägime keskkonnaprojektide rahastusallikatest ja nende suundumustest. Uurime rahastamise reeglistikke, fondide ja programmide eripärasid ja seotust valdkondlike arengudokumentidega. Aine käigus tutvustatakse ka projektijuhtimise põhialuseid ning tegevuste eelarvestamise, rahavoogude arvestuse, raporteerimise ja eelarve muutmise põhimõtteid.
Anda ülevaade kvaliteedijuhtimise arendamise võimalustest organisatsioonis lähutdes organisatsiooni küpsusest(organisatsiooni kultuur). Parendusvõimaluste identifitseerimine tervikorganisatsiooni tasandil, kvaliteedijuhtimise tööriistade tundmine. Parendusmetoodikate valik sõltuvalt probleemi olemusest, nende kasutamine projektide juhtimisel. Teadmiste kinnitamine läbi praktiliste harjutuste.
Kursus on mõeldud keskkonnatehnoloogia ja -juhtimise üliõpilastele toeks lõputöö koostamisel.
Lõputöö seminari käigus kaitseb üliõpilane lõputöö teemaprojekti, esitleb oma lõputööd erinevates valmimisjärkudes ning osaleb aktiivselt kaasüliõpilaste vastavate esitluste oponeerimisel.
Maa- ja keskkonnaõiguse õppeaine eesmärk on anda ülevaade maa- ja keskkonnaõiguse teoreetilistest põhialustest ja ajaloolisest kujunemisest. Põhjalikumalt käsitletakse keskkonnaõiguse põhimõisteid, põhimõtteid, keskkonna väärtusti (iseväärtust), õiguslikku reguleerimist vajavaid olulisemaid keskkonnaprobleeme, keskkonnaõiguse tasandeid (ülemaailmne, EL, siseriiklik) ja reguleerimisvahendeid (keskkonnamõjude hindamine, keskkonnanormid, keskkonnamaksud jt).
Õppeaine annab ülevaate ökoloogiateaduse uurimisobjektist, selle peamistest teooriatest ja nendega seotud mõistetest. Valdkonnale lähenetakse üldisematelt protsessidelt spetsiifilistemale liikudes. Aines käsitletakse energia- ja aineringlust ökosüsteemis; elukeskkonda kujundavaid alusprotsesse (ressursid ja tingimused, autotroofsed ja heterotroofsed organismid); koosluseid ja neid kujundavaid jõude. Samuti õpivad üliõpilased tundma peamisi keskkonna ja eluslooduse vahelisi mõjutegureid ning liikidevahelisi interaktsioone, saavad ülevaate liikide levikut mõjutavatest teguritest ja liigitekkeprotsessist. Lisaks eelnevale käsitletakse kursuse viimases osas globaalseid keskkonnaprobleeme ja keskkonnakaitsega seotud rahvusvahelisi leppeid. Kursuse lõpus käsitletakse erialaspetsiifilise keskkonnaprobleeme ja võimalikke lahendusi.
Kursuse eesmärk on teadmiste ja oskuste andmine staatikas (õpetus konstruktsioonile mõjuvatest jõududest) ja tugevusõpetuses (arvutusmeetodid tüüpiliste konsruktsioonielementide piisava tugevuse ja jäikuse saavutamiseks).
Aine eesmärgiks on anda ülevaade pinnase saastumisest, jääkreostusest, riskidest keskkonnale ja inimese tervisele, objektide ohutustamise ja puhastamise tehnoloogiatest.