• Antud alapunktis vaatleme rataste toereaktsioonide arvutuse põhimõtteid lähtuvalt sõiduki mõõtmetest, raskuskeskme paiknemisest ja sõiduki liikumisest (hoovõtt, pidurdus või liikumine kurvis).

    • Kirjeldab sõiduki rataste toereaktsioonide arvutuse põhimõtteid erinevates olukordades: seisval sõidukil, kiirendaval sõidukil, pidurdaval sõidukil ja kurvis liikuval sõidukil.

    • Sõiduki rataste toereaktsioonide arvutuse videoloengu slaidid pdf-failina.

    • Exceli-põhine rataste vertikaalkoormuste arvutusmoodul koos seostega. Arvutab nii pidurdavat, kiirendavat kui ka kurvis liikuvat autot.

    • Interaktiivse arvutusmudeli abil saab vabalt valitud sõiduki gabariitmõõtmete ja raskuskeskme paiknemise korral hinnata rataste dünaamilisi reaktsioonijõudusid sõltuvalt auto liikumise eripärast (seisev auto, kiirendav auto, pidurdav auto, kurvis liikuv auto).

      Kasutage arvutusmudelit muutes lähteparameetreid ja hinnake milliste gabariitmõõtmete, raskuskeskme paiknemise ja kiirenduse korral kerkivad osad auto rattad maapinnast lahti (reaktsioonijõud lähevad nulli).