InfraWorks 2019.3 vs InfraWorks 2020.1 (tööprotsesside tähenduses)
Kuna InfraWorks 2020.x on tekitanud väga palju erinevaid küsimärke, siis siinkohal mõned lisamärkused, mis puudutavad nii soovituslikku tarkvara versiooni kui ka väikeseid erinevusi kodutööde esitamise mahus.
1) Juhul kui kasutad InfraWorks 2020.0 (vana kasutajaliides) või 2019.x (nt 2019.3), siis võib probleeme tekkida kui soovid InfraWorks mudeli importida Autodesk Civil 3D 2020 tarkvarasse (Civil 3D 2020 riba paan > Open InfraWorks mudel). Nimelt võivad tekkida probleemid just selle "Proposal" seadega, kus eksiteerib sild/viadukt. Sellisel juhul ei suudeta InfraWorks 2019.x versioonist importida Autodesk Civil 3D 2020 tarkvarasse. Samas saaks kasutada Autodesk Civil 3D 2019 versiooni, kuhu tuleb see sild/viadukt ka üle. Kui silda/viadukti mudelis ei ole, siis probleemi ei tohiks tekkida ka 2020.0 versiooniga.
- Lahendus: Kuniks eksisteerivad probleemid Autodesk InfraWorks 2020.x versioonidega, on soovitav installeerida Autodesk InfraWorks 2019.x ning Autodesk Civil 3D 2019. Sellisel juhul töötab ka näiteks sildade ületoomine InfraWorks tarkvarast Civil 3D tarkvarasse.
Märkus: Pane tähele, et videotes toodud protseduurid ning kodutööna esitatavad nõuded on mõnevõrra erinevad. Nimelt, Autodesk InfraWorks 2019.x ning 2020.0 versioonides eksporditakse sild/viadukt otse Revit failiks. Mis tähendab, et *.imx faili ei looda ja seda ei saa ka Revit tarkvarasse importida. Kuna luuakse Revit fail (laiendiga: *.rvt), siis ei saa me ka määrata, mismoodi konverteeritakse InfraWorks silla/viadukti komponendid (kas GenericComponent või BridgeComponent seades). Vaikimisi konverteeritakse BridgeComponents seades. See tähendab, et Autodes Revit 2019 või 2020.x versiooniga ei saa silda täies mahus eksportida IFC failiks (oluline "Tööprojekt" moodulis). Seega, see osa jääb tegemata. Autodesk tarkvara uutes versioonides see probleem laheneb (seda on näha olnud beeta versioonides).
Allolev pilt esitab InfraWorks 2019.x või 2020.0 tarkvarast silla/viadukti eksportimise soovituslikud seaded:
Märkus: Käivitatakse Autodesk Revit (see võib olla installeeritud ka kui Revit 2020). Avatakse eksporditud fail. Selle faili esitab kodutööna olukorras, kui nõutakse esitada Autodesk Revit silla/viadukti faili. Sellest failist ei saa luua terviklikku IFC faili. Selles failis ei saa muuta silla/viadukit komponentide esituse tüüpi (nt GenericComponent vs BridgeComponent).
2) Juhul kui kasutad InfraWorks 2020.1 või uuemat versiooni, siis on tööprotsessid toodud videotes.
- Mudelit saab importida InfraWorks 2020.1+ ja Civil 3D 2020 vahel.
- Mudelit saab importida InfraWorks 2020.1+ ja Civil 3D 2019 vahel.
- Autodesk Civil 3D 2019 ning 2020 saavad olla samas masinas, kuid InfraWorks tarkvara saab korraga olla vaid üks versioon.
Kokkuvõtvalt:
- Autodesk Civil 3D 2019 ning InfraWorks 2019.x või 2020.x võiks praegusel hetkel olla lahendus, seda olukorras, kui on vaja importida ka silda/viadukti
- Kuna Autodesk InfraWorks 2020.1+ pole tudengilitsentsiga kasutatav (praeguses seisus), siis ehkki prooviversioonina see töötab, jääb see igaühe enda otsustada, kas ta selle aja jooksul jõuab kodutööd tehtud või mitte. Tuleb arvestada, et uuema InfraWorks tarkvaraga tehtud mudeleid ei ole võimalik avada varasema InfraWorks versiooniga, mis on peamine põhjus miks prooviversiooni hetkel ei soovita kasutada. Tõsi, kuna tegemist on selgelt Autodeski poolse probleemiga, siis kriitilisematel puhkudel on alati võimalik luua uus Autodesk konto ja aktiveerida InfraWorks 2020.1+ uue kasutaja alt (see ei pea olema tudengikonto, kuid kehtib siis jällegi 30 päeva). Kasutaja vahetamisel jääb endiselt alles ligipääs nende InfraWorks mudelitele, mis on salvestatud lokaalselt.