Harjutusülesanne: "Jätkusuutlik tootearendus"

Eesmärk: Tõsta õpilaste teadlikkust jätkusuutlikkusest, arendada loovust ja probleemilahendusoskusi ning huvi keskkonnasõbralikemate toodete arendamise vastu.

Ülesande kirjeldus:

1. Gruppide moodustamine:

   Jagage õpilased väikestesse gruppidesse (3-5 liiget).

2. Toote analüüs:

   Iga grupp valib ühe oma õpilasfirma toote. Nad analüüsivad, milliseid materjale ja protsesse toote valmistamisel kasutatakse. Kui õpilastel ei ole veel tooteid, siis valivad meeskonnaga ühe toote, mida nad ise on soetanud või kasutanud.

3. Jätkusuutlikkuse hindamine:

   - Kuidas mõjutavad toote materjalid keskkonda (nt. kas need on taastuvad, taaskasutatavad või biolagunevad)?

   - Millised on toote valmistamise protsessi energiatootmise nõudmised?

   - Kuidas saab toodet kasutada kauem või tõhusamalt?

4. Ideede genereerimine:

   Iga grupp peab välja mõtlema vähemalt kolm ideed, kuidas muuta valitud toode jätkusuutlikumaks. Ideed võivad hõlmata:

   - Uute, keskkonnasõbralike materjalide kasutamine

   - Tootmisprotsessi parendamine (nt. energiatõhusus)

   - Toote ringlussevõtt või taaskasutus

5. Prototüübi loomine:

   Grupp peab looma lihtsa prototüübi või visandi oma uue jätkusuutlikuma toote versioonist. Prototüüp võib olla visuaalne (joonistatud või digitaalselt loodud) või füüsiline (nt. kasutades taaskasutatavaid materjale).

6. Esitluse ettevalmistamine:

   Iga grupp valmistab ette lühikese 5-minutilise esitluse, kus tutvustavad oma toote jätkusuutlikkuse analüüsi ja loodud ideid ning prototüüpi.

7. Tagasiside ja arutelu:

   Pärast esitlemist toimub klassis arutelu, kus õpilastele antakse võimalus jagada oma mõtteid ja tagasisidet grupitöö kohta. Kuidas nad näevad oma toote mõju keskkonnale? Millised on võimalused edaspidiseks arenguks?

 

Vahendid:

- Paber ja kirjutusvahendid

- Kunsti- ja käsitöötarvikud prototüüpide loomiseks

- Arvutid ja internet, kui on vaja lisainfot uurida

 

Hindamine:

- Töö tulemuslikkus (loovus, realistlikkus, teostatavus)

- Grupisisene koostöö

- Esitluse selgus ja veenmisjõud

 

Refleksioon:

Pärast harjutuse lõpetamist paluge õpilastel kirjutada lühike refleksioon selle kohta, mida nad õppisid jätkusuutlikkuse kohta ja kuidas nad näevad enda võimalikku rolli keskkonnahoius tulevikus.

 

Selle harjutusega saavad õpilased mitte ainult arendada oma tooteid jätkusuutlikumaks, vaid ka teadvustada keskkonnaalaste valikute tähtsust igapäevaelus.

Zuletzt geändert: Mittwoch, 8. Januar 2025, 11:42