Ülesanne: "Ettevõtlikkus ja sporditaip"– Noore naisrallisõitja inspireeriv lugu“

Eesmärk: Arendada õpilaste ettevõtlikku mõtlemist, loovust ning analüüsioskusi, tuginedes noore naisrallisõitja kogemusele rahastamise ja eesmärkide saavutamise osas.

 

Ülesande kirjeldus:

1. Video vaatamine:

  Õpilased vaatavad videot noorest naisrallisõitjast, kes muuseas kogus toetajate abiga 30 000 eurot Saaremaa rallil osalemiseks ning räägib oma unistustest ja eesmärkidest.

2. Arutelu ja ideed:

   - Pärast video vaatamist arutavad õpilased rühmades, millised ettevõtlikud lähenemised aitasid ralli sõitjal toetust koguda.

   - Kuidas tema lugu võib inspireerida teisi noori, kes unistavad oma karjäärist?

   - Millised oskused ja strateegiad on vajalikud ettevõtlikkuse arendamiseks oma eesmärkide saavutamiseks?

3. Ülevaade ettevõtlikkuse komponentidest:

   - Rühmad loovad loetelu ettevõtlikkuse komponentidest, mida nad videost tuvastasid, näiteks:

ü  Eesmärkide seadmine

ü  Võrgustike loomine

ü  Turundamine ja reklaam

ü  Sponsorite leidmine

ü  Inspiratsioon ja motivatsioon

4. Käivitamise plaan:

   - Iga rühm valib ühe ettevõtlikkuse komponendi, mis on nende arvates kõige olulisem, ja koostab tegevusplaani, kuidas nad saaksid samasuguseid meetodeid kasutada oma unistuste elluviimiseks.

   - Tegevusplaanis peaks olema järgmised osad:

ü  Selge eesmärk, mida nad tahavad saavutada

ü  Üksikasjalik plaan, kuidas nad kavatsevad oma eesmärki saavutada (nt. sponsorite leidmine, ürituste korraldamine)

ü  Sisuka turundus- ja kommunikatsioonistrateegia väljatöötamine

5. Toote või sündmuse loomine:

   - Rühmad saavad välja mõelda toote või sündmuse, mis on seotud spordiga ja milles nad sooviksid ettevõtlikkust näidata (nt. heategevusüritus, rattavõistlus, töötuba jms).

   - Iga rühm peaks kavandama, kuidas nad selle idee ellu viivad, sealhulgas rahastamise, reklaami ja osalejate kaasamise plaan.

 

6. Esitluse ettevalmistamine:

   - Rühmad valmistavad ette 5-minutilise esitluse, kus nad tutvustavad oma valitud ettevõtlikkuse komponenti, tegevusplaani ja välja mõeldud toodet või sündmust.

   - Nad peaksid tooma välja, kuidas nende lähenemine sarnaneb rallisõitja loole.

7. Tagasiside ja refleksioon:

   - Pärast esitlust annab klass ja õpetaja gruppidele tagasisidet nende ideede ja lähenemisviiside kohta.

   - Lõpuks palugem õpilastel kirjutada lühike refleksioon selle kohta, mida nad õppisid ettevõtlikkusest ja kuidas nad tunnevad, et saavad oma unistustele lähemale jõuda.

 

Vahendid:

- Arvutid või tahvelarvutid plaanide koostamiseks

- Paber ja kirjutusvahendid

- Materjalid esitluse loomiseks

 

Vajadusel Hindamine:

- Tootmishäired (kreatiivsus, teostatavus)

- Gruppide koostööd ja panust

- Esitlusoskus ja argumentide selgus

 

See ülesanne aitab õpilastel mõista, kuidas ettevõtlik mõtlemine ja loovus saavad tihedalt kokku kõne alla tuleva ettepanekuga, võimaldades neil õppida, kuidas oma unistusi ellu viia, tuginedes inspireerivatele lugudele.

En son değiştirme: Çarşamba, 8 Ocak 2025, 11:55 AM