Aine läbinud üliõpilane:
- rakendab tesktitöötlustarkvara dokumentide ja kirjalike tööde vormistamisel;
- koostab esitluse rakendades esitlustarkvara;
- sooritab eduka infootsingu vajaliku informatsiooni leidmiseks usaldusväärsetest andmebaasidest;
AVALIKE TEENUSTE KORRALDAMINE JA JUHTIMINE (MST053) ST2021 Kaie Kranich
pilt
Noorus on kingitus, vanadus on saavutus
Kursus on mõeldud sotsiaaltöö eriala üliõpilastele eesmärgiga anda teoreetilised teadmised ja praktilised oskused sotsiaaltöö meetodite kasutamiseks sotisaalses juhtumitöös.
KASVATUSTEADUSTE ALUSED (MST035) ST2021 Kaie Kranich
Aine läbinud üliõpilane:
· kasutab kodanikuühiskonda puudutavaid mõisteid õiges kontekstis ning kirjeldab nende mõistete sisu;
· on osalenud erinevates tegevustes (praktikumides) ja tutvunud vabatahtlikkusel põhinevate algatustega Eestis;
· analüüsib kodanikuühiskonna kujunemist; toob võrdlevaid näiteid;
· mõistab kogukonna olemust, kogukondade aktiveerimise protsessi, sealhulgas teavitus- ja ennetustööd kogukondades, vabatahtliku tegevuse mõju ühiskondlikele protsessidele tänapäeva ühiskonnas;
· on kursis olulisemate võimaluste ning probleemidega kolmandas sektoris, mõistab nende tekkepõhjusi, arenguid ja leevendamise võimalusi;
· selgitab ülevaatlikult mõisteid sotsiaalne kaasatus, sotsiaalne tõrjutus, sotsiaalne kihistumine, sotsiaalne innovatsioon, kogukonnapõhisus;
Aine eesmärk
Anda kaasaegsed teadmised ning oskused tööks laste ja peredega ning nende lähivõrgustikuga.
Õpiväljundid
Aine läbinud üliõpilane:
- mõistab lapse arengut mõjutavaid tegureid ning mõju lapse ja perekonna heaolule, analüüsib olukorda, hindab lapse ja perekonna abistamise võimalusi;
- orienteerub laste sotsiaalkaitse korralduses, kasutab sotsiaalkaitse võimalusi laste ja perede ning noorte sotsiaalsete probleemide ennetamiseks, ühiskonda kaasatuse suurendamiseks ja eriolukordade lahendamiseks;
- orienteerub lastekaitse õiguslikes alustes, tugineb lastega perede nõustamisel, abistamisel ning laste huvide eest seismisel seadustele ja muudele õigusaktidele;
- märkab laste ja perekonna probleeme riigi, kohaliku omavalitsuse, perekonna ja lapse tasandil, leiab lahendusi lapse vajadustest lähtudes.
Aine üldeesmärk
Anda teadmised majanduse, maksunduse, ettevõtluse terminoloogiast, ettevõtlustingimustest ja –vormidest ning maksunduse ja ettevõtte rahanduse põhimõtetest.
Õpiväljundid
Aine läbinud üliõpilane:
- analüüsib majanduse- ja ettevõtluse olukorda, –keskkonda ning ettevõtte rahanduse põhimõtteid;
- selgitab majanduse, maksunduse, ettevõtte rahanduse ja ettevõtluse terminoloogiat;
- võrdleb ettevõtluse vorme ning nende valiku põhimõtteid, ettevõtlusriske, k.a ettevõtte maksustamise ja rahanduse seisukohalt;
- lahendab ettevõtluse, maksunduse ja ettevõtte rahanduse ülesandeid;
- selgitab kapitali olemust ja kaasamise tähtsust majandusressursside ning ettevõtte juhtimise seisukohast;
- arvutab maksusid ja analüüsib ettevõtte peamisi finantsaruandeid.
Tere tulemast nõustamistehnikate kursusele!
Anda teadmised Eesti kriminaalhooldus- ja vanglasüsteemist ning õigusrikkujate resotsialiseerimisest.
Tere tulemast peresotsiaaltöö ja kriisisekkumise kursusele!
Aine eesmärk on anda teadmised süsteemsest lähenemisest probleemsetele perekondadele, integreerides need praktiliste tegevustega, et pakkuda sotsiaalset tuge ja käitumismalle kriisiolukordades.
Praktika laste ja peredega moodle kursus on loodud koondamaks praktikaga seotud olulist informatsiooni.
Praktika on üliõpilase iseseisev tegevus. Auditoorse töö osa on minimaalne - sissejuhatus praktikasse (4ak tundi) ja praktika kaitsmine (4 ak tundi).
Projektitöö sotsiaalvaldkonnas (MST008) ST2020 KST2020/1; KST2020/2 Kaie Kranich
PSÜHHOSOTSIAALSED RISKID SOTSIAALTÖÖS (MST041) (K)ST2019; KST2020 Kaie Kranich
Rahvastiku ja keskkonna aine üldeesmärgiks on anda ülevaatlikud teadmised sotsioloogiast, demograafiast ja keskkonnasotsioloogia põhimõistetest ja teooriatest. Antud Moodle kursus keskendub sotsioloogiale ja rahvastiku teemadele.
Aine eesmärk
Kujundada arusaam sotsiaaltöö valdkonnast ja selle toimimise alustest, samuti kõrgkoolis õppimisest, et luua eeldused toimetulekuks õpi- ja töökeskkonnas.
Õpiväljundid
Aine läbinud üliõpilane:
- omab ülevaadet sotsiaaltöö erialast, sotsiaalvaldkonna töötajate tööst ning õppekava sisust;
- leiab õpingute läbimiseks vajalikku informatsiooni õpikeskkonnas;
- analüüsib sotsiaaltöö kui professiooni filosoofilisi lähtekohti ja tähendust;
- on saanud ülevaate külastatud sotsiaalvaldkonna asutustest ning seostab seda sotsiaaltööga;
- hindab kogetut teoreetiliste õpingute taustal ja põhjendab oma seisukohti.
Kursus annab ülevaate peamistest sotsiaaltöö meetoditest ja teooriatest. Kursuse käigus saab tudeng ülevaate sotsiaaltöö peamistest klassikalistest teooriatest nagu psühhodünaamiline, kognitiivkäitumuslik, humanistlik-eksistentsiaalne ja meetoditest, sh töö kliendiga, perega, grupiga ja kogukonnaga. Kursuse jooksul käsitletakse sotsiaaltöö meetodeid ja teooriaid lähtudes mikro-, meso- ja makrotasandi sotsiaaltööst.
Vaatluspraktika eesmärk on on vaadelda, kogeda, tutvuda ja aru saada erinevate sotsiaalhoolekande asutuste toimimist sotsiaalsüsteemis.
Anda teoreetilised teadmised vaimsest tervisest ja hälbinud psüühika bioloogilistest alustest, märgates ja arvestades psühhiaatrilist haigestumist määravaid sotsiaalseid ja keskkondlikke faktoreid ning orienteerudes Eesti psühhiaatrilise abi korralduses ja rehabilitatsiooni alustes.
Aine läbinud üliõpilane:
- mõistab heaolu ja subjektiivse heaolu komponente, nende kujunemist ja nendega seotud probleemistikku;
- mõistab psüühilise haavatavuse ja automaatsete reaktsioonimustrite avaldumise põhimõtteid, vorme ning mõju vaimsele heaolule.
- Orienteerub võimalustes tugevdada ja säilitada vaimset heaolu ning ennetada psüühikahäireid, osates eristada enesehoolt võimaldavaid oskusi vitaalsete, mentaalsete ja teadvustamisega seotud funktsioonide juhtimiseks.
- arvestab ning võimalusel ennetab sotsiaalsete ja keskkonnafaktorite mõju psüühikahäirete tekkimisel, püsimisel ja aktiveerumisel; orienteerub psüühikahäirete avaldumisviisides;
- mõistab vaimse tervise hoidmise ja toetamise olulisust, hindab vaimse tervise riskitegureid (enda näitel), teab vaimse tervise valdkonna peamisi arengusuundi Eestis
- kasutab teadlikult agressiivsust ennetavaid käitumisstrateegiaid.