Maht 9 EAP, sh auditoorne 96 ja iseseisev töö 138.
Konsultatsioon eelregistreerimisega.
Küsimuste korral: hellika.semjonov@tktk.ee
Vastamine üldjuhul kolme tööpäeva jooksul.
Tagasiside andmine jooksva õppetöö käigus.
Aine üldeesmärk
Anda põhjalikud alusteadmised Eesti finantsaruandluse standardist ja Euroopa Liidus tunnustatud standarditest tulenevatest arvestuse ja aruandluse põhimõtetest ning kujundada oskus rakendada finantsarvestuse ja aruandluse teoreetilisi põhimõtteid väike– ja keskettevõtete raha ja varudega seotud majandustehingute kirjendamisel ja finantsaruannetes kajastamisel.
Õpiväljundid
Aine läbinud üliõpilane:
- omab põhjalikke alusteadmisi eriala põhimõistetest ja raamatupidamist reguleerivast seadusandlusest;
- selgitab arvestust kontodel, arvestusregistrite ülesehitust ning koostab majandustehingute põhjal raamatupidamiskandeid;
- kirjendab dokumenteeritud raha ja varudega seotud nii igapäevase rutiinse äritegevuse käigus toimunud kui keerulisemaid, ebaregulaarsest äritegevusest tekkinud majandussündmusi;
- selgitab raha ja varude arvestuspõhimõtteid ning rakendab neid situatsiooniülesannetes;
- koostab iseseisvalt aruandeid, võttes aluseks dokumenteeritud ja kirjendatud majandustehingud.
Õppetöö sisu
|
Nr
|
Temaatika
|
|
1.
|
Majandusarvestuse ajalugu, olemus ja liigitus.
|
|
2.
|
Ettevõtte varad ja nende moodustamise allikad ja nendes toimuvate muudatuste liigid.
|
|
3.
|
Raamatupidamisbilanss, kasumiaruanne, nende kirjed. Majandustehingute dokumenteerimine ja kirjendamine raamatupidamises.
|
|
4.
|
Konto mõiste, ehitus, liigid. Kahekordne kirjendamine. Kontoplaan. .
|
|
5.
|
Raamatupidamise sise-eeskirjaga kehtestatavad valdkonnad. Raamatupidaja kutse-eetika.
|
Iseseisva töö kirjeldus
|
1.
|
Lugeda L. ja J. Alver Finantsarvestus (2004, 2009, 2017) õpikust arvepidamise ajaloost ja teha kirjalik lühikokkuvõte olulisematest sündmustest. |
|
2.
|
Töötada läbi ja õppida Raamatupidaja kutse-eetika koodeksi nõuded. |
|
3.
|
Töötada läbi raamatupidamise seaduse I, II ja III peatükk. |
|
5.
|
Koostada ja lahendada situatsioonülesandeid. |
Soovitused õppimiseks ja ajaplaneerimiseks antakse õppetöö käigus.
Hindamine
Hindamismeetodid: Kirjalik eksamitöö, mis sisaldab testi ja ülesannete lahendamist.
|
|
Hindekriteeriumid (õigete tulemuste osakaal)
|
|
Hindamiskriteerium
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
Arvestustöö
|
51-60%
|
61-70%
|
71-80%
|
81-90%
|
91-100%
|
Negatiivse tulemuse parandamine toimub vastavalt õppekorralduse eeskirjale.
Aines kasutatavad kohustuslikud allikad
1. Loengukonspekt koos ülesannetega.
2. Alver, L. & Alver, J. (2017) Finantsarvestus. Tallinn: Deebet.
3. Raamatupidaja kutse-eetika koodeks. www.erk.ee
4. Raamatupidamise seadus.
5. Nikitina- Kalamäe, M. (2017) Finantsarvestuse aluste ülesannete kogu. Tallinn: Deebet.
6. Alver, J. (2025) Otsusepõhjenduslik majandusarvestus. Tallinn: Deebet.
Aines kasutatavad soovituslikud allikad
1. Otsus-Carpenter, M. (2014) Väikeettevõtte raamatupidamine. Tallinn: Äripäev.
2. Tikk, J. (2008, 2016) Finantsarvestus. Tallinn: Kirjastus Valgus
Arvutusteks vajalik kalkulaator. Loengute raames kasutatakse vastavalt vajadusele üldlevinud vabavaralisi keskkondi, mis on üle veebi kättesaadavad ja võivad eeldada tasuta konto tegemist.